اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۵۴۱

طرح تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ , بازدید: ۱۱۳۷
با تصویب آیین نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ، این افراد می توانند از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و تکمیل فرم مربوطه ثبت نام خود را برای تشکیل پرونده تابعیت انجام دهند .

با تصویب آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی ، قرار بر این شد که از این پس به فرزندان مادران ایرانی که پدران غیر ایرانی دارند ، با در نظر گرفتن شرایطی تابعیت ایران اعطا شود .

از آنجا که در گذشته بی عدالتی بزرگی در حق این کودکانی که خواهان دریافت تابعیت ایرانی هستند روا داشته می شد ، می توان گفت که تصویب این آیین نامه تحولی بزرگ محسوب می شود . با دریافت تابعیت و شناسنامه ایرانی این اشخاص از حقوق و تکالیف اتباع ایرانی برخوردار خواهند شد .

برای دریافت تابعیت ایرانی لازم است ابتدا در سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ثبت نام به عمل آمده و سپس زمان ارائه مدارک به آن ها اعلام خواهد شد . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص سامانه ثبت نام تابعیت و شناسنامه افراد دارای مادر ایرانی و پدر خارجی می پردازیم .


 

ثبت نام شناسنامه کودکان زیر 18 سال دارای مادر ایرانی و پدر خارجی

مسلما افراد زیر 18 سال به دلیل نرسیدن به سن قانونی خودشان نمی توانند تقاضای تابعیت و صدور شناسنامه داشته باشند . بنابراین لازم است مادرشان به نمایندگی از آن ها برای دریافت تابعیت درخواست دهد . تعلق این فرزندان به مادران ایرانی براساس گواهی معتبر بیمارستان یا مرکز بهداشتی که فرزند در آنجا متولد شده احراز می شود .

لازم به ذکر است که فوت ، حجر یا جدایی و طلاق مادر هیچ تاثیری در اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از مادران ایرانی و پدران غیر ایرانی نخواهد داشت . البته رسیدگی به پرونده این اشخاص پس از احراز نسب فرزند با پدر و مادر در مرجع قضایی انجام می گیرد .

در اولین قدم برای دریافت تابعیت و ثبت نام شناسنامه کودکان زیر 18 سال باید در سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ثبت نام به عمل آید . با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانید در این سامانه ثبت نام به عمل آورید :

 

1- در اولین قدم لازم است در مرورگر اینترنتی خود آدرس bafia.ir را جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

 

 

2- بعد از ورود به صفحه اصلی از قسمت بر روی گزینه آخر منوی سمت راست صفحه یعنی گزینه فرم ها کلیک کرده و فرم درخواست تشکیل پرونده تابعیت برای صدور شناسنامه فرزند مادر ایرانی زیر 18 سال را انتخاب کنید .

 

 

3- فرمی که در حال حاضر برای شما به نمایش در آمده دارای دو قسمت می باشد که در بخش بالای فرم لازم است اطلاعات هویتی مادر که از جانب فرزند خود درخواست اعطای تابعیت و شناسنامه می کند درج شود .

 

 

4- در قسمت دوم فرم اطلاعات هویتی فرزند و آدرس محل سکونت درج کرده و در آخر گزینه تایید را فعال کنید .

 

 

 

روابط عمومی اتحادیه رستوران و سلف سرویس های تهران 

 

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016